mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDzisiaj174
mod_vvisit_counterW tym tygodniu1304

We have: 9 guests, 1 bots online
Twój IP: 54.81.150.27
 , 
Dzisiaj jest: Wrz 25, 2018

Reforma edukacji

Gabinety specjalistyczne

WOŚP

Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy - podsumowanie III etapu
czwartek, 16 czerwca 2011 09:31
PDF Drukuj Email

Dnia 08.06.2010r w naszej szkole miała miejsce prezentacja efektów pracy uczniów III etapu Projektu Edukacyjnego ,,Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy”. Uczniowie klasy I „b” pod opieką  wychowawczyni Moniki Pasierbiewicz od 03.01.20011 r. do 20.06.2011

r. realizowali zadania projektowe, których przewodnim tematem była „Podróż do krainy fantazji”, czyli poznawanie świata poprzez bajki, baśnie i wiersze dla dzieci.

 

Praca z pierwszoklasistami, w ramach Projektu, była prowadzona  na zajęciach obowiązkowych oraz podczas zajęć dodatkowych. Wcześniej w zorganizowanych Dziecięcych Ośrodkach Zainteresowań  uczniowie podejmowali różnorodne działania, a wychowawczyni na podstawie poczynionych  obserwacji i rozmów z rodzicami, przygotowała diagnozę początkową i końcową profilu inteligencji dziecka w oparciu o teorię H. Gardnera.

Podczas zajęć dzieci pracowały w różnych ośrodkach zainteresowań. Układały przepisy na bajeczne potrawy i napoje,  słuchały bajek – grajek, tworzyły dialogi do krótkich inscenizacji i teatrzyków, nadawały tytuły ilustracjom, wymyślały własne bajkowe opowieści, rozwiązywały zagadki, krzyżówki i rebusy, poznawały mapę i szukały na niej ciekawych miejsc, układały zadania przyrodnicze i matematyczne, hodowały czarodziejską roślinkę, przeprowadzały eksperymenty, układały różne kompozycje z klocków, figur geometrycznych i innych materiałów.  Nie zabrakło również gier ruchowych, które dzieci lubią najbardziej - były zabawy z chustą animacyjną, talerzami, szczudłami,  kółkami. Uczniowie pokonywali tory przeszkód, budowali fantastyczne pojazdy. Nauczyli się współpracy i współdziałania w grupie. Przez kilka miesięcy uczniowie korzystali z bogatego zestawu środków dydaktycznych. Dzieci z chęcią i zaangażowaniem uczestniczyły w zajęciach. Nauka połączona z zabawą dawała im wiele satysfakcji i radości.

Dzięki realizacji Projektu nauczyciel prowadzący obserwował zmiany zachodzące w rozwoju inteligencji, realizował swoje autorskie pomysły, wykorzystywał  różnorodne metody i formy pracy z uczniami. Rodzice natomiast mogli poznać  profil inteligencji swojego dziecka, dzięki czemu lepiej zorganizują im środowisko rozwoju w domu.

Na zajęciach pokazowych, w obecności rodziców, dziadków, pani dyrektor, nauczycieli i innych uczniów edukacji wczesnoszkolnej, pierwszoklasiści przedstawili inscenizację „Bajki do góry nogami”. Podczas występu uczniowie śpiewali piosenki i tworzyli do nich ilustracje ruchowe. Wykonywali też inne zadania przygotowane przez prowadzącą. Rozwiązywali zagadki o bajkach i baśniach, rebusy z ukrytymi tytułami bajek, rywalizowali na torze przeszkód z talerzami na patyku, pokonywali przeszkody chodząc na szczudłach, rzucali woreczkami do celu, bawili się z chustą animacyjną. Do zabawy włączyli się również rodzice. W końcowej części pokazu wychowawczyni podziękowała rodzicom za współpracę. Uczniowie w podziękowaniu za udział w Projekcie otrzymali pamiątkowe dyplomy i pacynki – myszki.

 

Zdjęcia w galerii

 

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Aby dowiedzie sie wicej privacy policy.

Akceptujesz pliki cookies tej witryny

EU Cookie Directive Module Information