Innowacja pedagogiczna „CZYTAM z KLASĄ lekturki spod chmurki”
środa, 04 grudnia 2019 19:13
Drukuj

Uczniowie klasy I Szkoły Podstawowej im. Mieczysława Romanowskiego w Józefowie pod opieką wychowawcy Ewy Buczkowskiej i  wychowawcy świetlicy Beaty Droździel realizują innowację pedagogiczną ,,CZYTAM z KLASĄ lekturki spod chmurki” ogólnopolski projekt czytelniczy wspierający czytelnictwo wśród uczniów klas I-III autorstwa Honoraty Szaneckiej. Celem innowacji jest zachęcenie dzieci do czytania książek poprzez atrakcyjne formy pracy z lekturą,  doskonalenie czytania ze zrozumieniem oraz aktywnego słuchania, zachęcenie rodziców do czytania dzieciom oraz współpraca placówek oświatowych  z terenu całego kraju i zagranicznych szkół polonijnych poprzez wspólną wymianę doświadczeń na stronie projektu. Projekt składa się z trzech modułów. Obecnie kończymy realizację I modułu, który trwa - od 01.10. do 31.12.2019 r. pt.: ,,Fikuśne lekturki spod chmurki”.

W ramach I modułu uczniowie z wielką przyjemnością i zaangażowaniem wykonali różne zadania między innymi: zorganizowali kącik czytelniczy w klasie i w świetlicy, ulepili plastelinowe Czytusie rozpoczynające niezwykłą podróż podczas, której uczniowie poznali przygody bohaterów pierwszej wybranej przez siebie lektury pt.: ,,Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek (czterech prawych i sześciu lewych)” Justyny Bednarek, czytanej przez nauczycieli, zaproszonego gościa mamę ucznia panią Justynę Zabłocką oraz starszych koleżanek. Podczas spotkań z lekturą dzieci rozbudzali swoją czytelniczą ciekawość, a przy tym rozwijali umiejętność czytania ze zrozumieniem i aktywnego słuchania oraz uzupełniali własny, kolorowy lekturnik, jak też wykonali różne prace plastyczne i techniczne, które można podziwiać w kącikach czytelniczych.

 

ZDJĘCIA

 

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Aby dowiedzie sie wicej privacy policy.

Akceptujesz pliki cookies tej witryny

EU Cookie Directive Module Information