mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDzisiaj100
mod_vvisit_counterW tym tygodniu100

We have: 45 guests, 1 bots online
Twój IP: 54.196.5.6
 , 
Dzisiaj jest: Sie 19, 2018

Reforma edukacji

Gabinety specjalistyczne

WOŚP

Język angielski na co dzień
Podsumowanie działań innowacyjnych w II semestrze roku szkolnego 2013/2014
niedziela, 26 października 2014 18:58
PDF Drukuj Email

Podsumowaniem działań innowacyjnych w II semestrze roku szkolnego 2013/2014 było wystawienie inscenizacji bajki ,,Złotowłosa i trzy niedźwiadki” w języku angielskim w dniu 13.06.2014 r. w wykonaniu uczniów kl. I ,,a” podczas imprezy szkolnej związanej z kampanią ,,Cała Polska czyta dzieciom” w obecności zaproszonych gości, dzieci z przedszkola, rodziców i całej społeczności szkolnej.

Praca nad inscenizacją była długoterminowa, wymagała dużego zaangażowania ze strony uczniów, nauczyciela i rodziców. Składała się z cyklu zajęć mających na celu przygotowanie uczniów do zrozumienia bajki w wersji angielskiej, wprowadzenia, utrwalenia słownictwa związanego z domkiem niedźwiedzi tj. nazw pokoi, mebli, jedzenia, a w końcu do odgrywania bajki. Bajki nadają rzeczywiste znaczenie językowi, stanowią punkt wyjścia dla wielu innych ćwiczeń i zadań umożliwiających komunikację. Zaprezentowane słownictwo w bajce, pomogło uczniom w zapamiętaniu nowych słów. Wprowadzając w naturalny sposób nowe struktury językowe, a zrozumienie ich było znacznie łatwiejsze, gdyż były zaprezentowane w kontekście bajki. Dzieci lubią słuchać, oglądać tą samą bajkę wielokrotnie, przyswajając wiele struktur mimowolnie, które powtarzają się w bajce. Bajka ,,Goldilocks and three bears” stworzyła ku temu doskonałe możliwości, a także umożliwiła integrację z następującymi obszarami edukacji:

- edukacja matematyczna ( wzbogacono słownictwo o : rozmiary i ich klasyfikowanie, liczenie);

- edukacja przyrodnicza ( las i zwierzęta);

- edukacja plastyczna ( projektowanie domku, masek i peruk);

- edukacja muzyczna ( śpiewanie piosenki ,,The house song”);

- wychowanie fizyczne ( reagowanie całym ciałem na polecenia).


Wokół tematu bajki ,,Goldilocks and three bears” powstał materiał do przeprowadzenia zajęć co było świetnym sposobem do realizacji postawionych w innowacji celów językowych:

Zajęcia 1. - Wprowadzenie słownictwa ułatwiającego zrozumienie bajki.

Zajęcia 2. – Oglądanie bajki z wykorzystaniem środków multimedialnych.

Zajęcia 3. – Ćwiczenia z wykorzystaniem Metody Reagowania Całym Ciałem ( TPRA).

Zajęcia 4. – Wykonanie ilustracji do zdarzeń w bajce, opowiadanie bajki z wykorzystaniem metody TOC.

Zajęcia 5. - ,,W domku niedźwiedzi” utrwalenie nazw pokoi.

Zajęcie 6. – Wykonanie masek niedźwiedzi.

Zajęcie 7. – Przydział ról i pierwsze próby odgrywania bajki według przygotowanego przez nauczyciela scenariusza.

Zajęcie 8. – Wystawienie bajki ,,Goldilocks and three bears”.

 

b_150_100_16777215_0___images_stories_2014-2015_2014_innowacja_ewy_IMG_5901.jpg b_150_100_16777215_0___images_stories_2014-2015_2014_innowacja_ewy_IMG_5900.jpg

b_150_100_16777215_0___images_stories_2014-2015_2014_innowacja_ewy_IMG_5880.jpg b_150_100_16777215_0___images_stories_2014-2015_2014_innowacja_ewy_IMG_5892.jpg

b_150_100_16777215_0___images_stories_2014-2015_2014_innowacja_ewy_IMG_5894.jpg b_150_100_16777215_0___images_stories_2014-2015_2014_innowacja_ewy_IMG_5895.jpg

b_150_100_16777215_0___images_stories_2014-2015_2014_innowacja_ewy_IMG_5897.jpg b_150_100_16777215_0___images_stories_2014-2015_2014_innowacja_ewy_IMG_5898.jpg

 
Działania
niedziela, 01 czerwca 2014 14:02
PDF Drukuj Email

W klasie Ia, w której uczniowie realizują działania innowacyjne ,,Język angielski na co dzień” niektóre napisy na gazetkach ściennych zamieszczane są dwujęzycznie.

I. Poznajemy tradycje świąt Bożego Narodzenia.


b_150_100_16777215_0___pliki_na_stronie_2014_innowacje_innowacja_Ewy_20140124_121230.jpg b_150_100_16777215_0___pliki_na_stronie_2014_innowacje_innowacja_Ewy_20140124_121157.jpg


II. Uczymy się pór roku, dni tygodnia.


b_150_100_16777215_0___pliki_na_stronie_2014_innowacje_innowacja_Ewy_20140124_121209.jpg b_150_100_16777215_0___pliki_na_stronie_2014_innowacje_innowacja_Ewy_img_0972.JPG

III. Poznajemy nazwy zwierząt.


b_150_100_16777215_0___pliki_na_stronie_2014_innowacje_innowacja_Ewy_img_0970.JPG

IV. Poznajemy części ciała.


b_150_100_16777215_0___pliki_na_stronie_2014_innowacje_innowacja_Ewy_img_0968.JPG b_150_100_16777215_0___pliki_na_stronie_2014_innowacje_innowacja_Ewy_img_0969.JPG

V. Kąciki zainteresowań.


b_150_100_16777215_0___pliki_na_stronie_2014_innowacje_innowacja_Ewy_img_0973.JPG

 

Podczas uroczystości szkolnych uczniowie klasy Ia  wykazali się swoimi umiejętnościami w języku angielskim.

  1. Chłopcy z klasy Ia Łukasz Olędzki i Mateusz Pawlas składają życzenia w języku angielskim wszystkim Paniom podczas akademii z okazji Dnia Kobiet.

b_150_100_16777215_0___images_phocagallery_2013_2014_2014_dzien_kobiet_thumbs_phoca_thumb_l_img_4716.jpg

  1. Uczniowie klasy Ia i IIa śpiewają piosenkę w języku angielskim pt: ,,Thank you, Mummy” ukochanym mamom podczas uroczystej akademii z okazji Dnia Matki.

 

b_150_100_16777215_0___images_phocagallery_2013_2014_2014_dzien_matki_thumbs_phoca_thumb_l_img_5409.jpg b_150_100_16777215_0___images_phocagallery_2013_2014_2014_dzien_matki_thumbs_phoca_thumb_l_img_5408.jpg

b_150_100_16777215_0___images_phocagallery_2013_2014_2014_dzien_matki_thumbs_phoca_thumb_l_img_5415.jpg b_150_100_16777215_0___images_phocagallery_2013_2014_2014_dzien_matki_thumbs_phoca_thumb_l_img_5417.jpg

 
Opis innowacji
niedziela, 01 czerwca 2014 13:53
PDF Drukuj Email

 

Język angielski na co dzień. Opis innowacji ikona_word.gif

Innowację realizuje Pani Ewa Buczkowska

 


W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Aby dowiedzie sie wicej privacy policy.

Akceptujesz pliki cookies tej witryny

EU Cookie Directive Module Information