III etap projektu
piątek, 06 maja 2011 11:33
Drukuj

2 listopada 2010 roku w Szkole Podstawowej w Józefowie rozpoczęła się realizacja ostatniego – III etapu projektu pt.: „Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy”. Pod kierunkiem wychowawczyni klasy I „b” Moniki Pasierbiewicz  uczniowie mają możliwość rozwijania swoich zdolności i zainteresowań. Tematem przewodnim jest „Podróż do krainy fantazji”, czyli poznawanie świata poprzez bajki, baśnie i wiersze dla dzieci.

Wybierzemy się w najdalsze zakątki świata wędrując z bohaterami bajek. Poznamy baśniową przyrodę, poszukamy skarbu na końcu tęczy, wyruszymy w kosmos z Panem Astronomem a z Kopciuszkiem pójdziemy na bal.

Projekt ten jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego oraz budżet państwa. Beneficjentem Projektu jest Grupa Edukacyjna S.A., a Instytucją Pośredniczącą – Ministerstwo Edukacji Narodowej.  Koncepcja Projektu oparta jest na założeniu, że każde dziecko jest zdolne, a rolą dorosłych jest te zdolności rozwijać i wspierać. Każde dziecko to istota unikalna i niepowtarzalna, mająca własne cele, zainteresowania i potrzeby. Nauka dla dzieci jest fascynującą zabawą. Praca ucznia i nauczyciela opiera się na wspólnym działaniu i aktywności. W sali lekcyjnej nr 3 zostały przygotowane Dziecięce Ośrodki Zainteresowań. Powstały one na bazie zestawu środków dydaktycznych służących rozwijaniu umiejętności w obrębie kompetencji kluczowych, w oparciu o założenia teorii inteligencji wielorakich Howarda Gardnera.  Dziecięce Ośrodki Zainteresowań są tak zaprojektowane, aby możliwa była jak najpełniejsza indywidualizacja pracy z uczniami. Głównym celem Projektu jest wdrożenie elastycznego modelu edukacji, dostosowanego do indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów, z wykorzystaniem nowatorskich metod i treści kształcenia.. Wykorzystanie w praktyce tych teorii zapewni uczniom doświadczenia edukacyjne i społeczne na miarę ich zainteresowań, uzdolnień, możliwości i potrzeb. Umożliwi działania we wszystkich dziedzinach aktywności, a szczególnie: językowej (język ojczysty i obcy), matematyczno- przyrodniczej, artystycznej i ruchowej, komunikacyjno-informacyjnej oraz społecznej (intrapersonalnej i interpersonalnej). Koncepcja inteligencji wielorakich  może stanowić podstawę do zmiany modelu edukacji i wzbogacić pracę z dziećmi.


ZDJĘCIA W GALERII

 

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Aby dowiedzie sie wicej privacy policy.

Akceptujesz pliki cookies tej witryny

EU Cookie Directive Module Information