mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDzisiaj46
mod_vvisit_counterW tym tygodniu46

We have: 39 guests, 4 bots online
Twój IP: 54.227.104.40
 , 
Dzisiaj jest: Sty 20, 2018

Reforma edukacji

Gabinety specjalistyczne

WOŚP

Poznaję z ciekawością - wybiorę świadomie - będę p
Warsztaty w klasie IIIa PDF Drukuj Email

b_150_100_16777215_0___images_stories_2016_2017_2017_warsztary_dorota_DSC_0179.JPG08.06.2017r. w ramach innowacji pedagogicznej: Poznaję z ciekawością – wybiorę świadomie – będę pracować z pasją w klasie III a zostały przeprowadzone warsztaty przez uczniów klasy VI a na temat „Kim będę jak dorosnę?”. Starsi uczniowie zaczęli zajęcia od wierszy. Następnie  zadawali zagadki związane z różnymi zawodami. Trzecioklasiści  rozwiązywali rebusy, bawili się w kalambury i kolorowali obrazki z wymarzonymi zawodami.  Lekcja minęła bardzo szybko w miłej atmosferze, a młodsi uczniowie poznali zawody, o których wcześniej mało wiedzieli.

W ramach innowacji we współpracy ze świetlicą szkolną powstał  album „Zawody naszych rodziców”.

 

b_150_100_16777215_0___images_stories_2016_2017_2017_warsztary_dorota_DSC_0185.JPG b_150_100_16777215_0___images_stories_2016_2017_2017_warsztary_dorota_DSC_0188.JPG b_150_100_16777215_0___images_stories_2016_2017_2017_warsztary_dorota_DSC_0189.JPG

 
Strażak PDF Drukuj Email

b_150_100_16777215_0___images_stories_2016_2017_2017_strazak_20170322_101736.jpgPodczas wycieczki do Tomaszowa zostaliśmy zaproszeni przez naszego absolwenta brygadiera Andrzeja Sykułę,  dowódcę jednostki ratowniczo – gaśniczej do zwiedzenia Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej. Zapoznaliśmy się z centrum dowodzenia, gdzie pracownicy opowiedzieli nam jak odbywa się ogłoszenie alarmu, ile osób jest na zmianie, jak przebiega procedura wyjazdu jednostki w teren. Następnie zaprezentowano nam różne typy pojazdów. Uczniowie mogli do nich wchodzić, przymierzyć hełmy, spróbować swoich sił w gaszeniu pożaru. Dzieci miały mnóstwo pytań, na które strażacy chętnie nam odpowiadali. Wielu uczniów było bardzo zainteresowanych tym zawodem i pytali o warunki, jakie muszą spełnić, by zostać w przeszłości strażakiem. Pan Andrzej Sykuła przedstawił swoje etapy kariery, szkoły i kursy jakie ukończył. Jednak zwrócił uwagę, że zawód ten wymaga przede wszystkim stałej sprawności fizycznej, umiejętności odpowiedniego reagowania na zaistniałe sytuacje, więc kandydat, przechodzi wiele testów sprawnościowych i psychicznych.

 

b_150_100_16777215_0___images_stories_2016_2017_2017_strazak_20170322_093633.jpg b_150_100_16777215_0___images_stories_2016_2017_2017_strazak_20170322_094204.jpg

b_150_100_16777215_0___images_stories_2016_2017_2017_strazak_20170322_095156.jpg b_150_100_16777215_0___images_stories_2016_2017_2017_strazak_20170322_100510.jpg

 
Policjant PDF Drukuj Email

b_150_100_16777215_0___images_stories_2016_2017_2017_policja_DSC_1096.JPG19. 10. 2016r. podczas wycieczki do Tomaszowa Lubelskiego odwiedziliśmy Powiatową Komendę Policji. Powitała nas nasza absolwentka, a obecnie mama naszej uczennicy z klasy VI a, pani Urszula Pastuszek, która wraz ze swoją koleżanką oprowadziły nas po komendzie. W każdym wydziale jeden z pracowników opowiadał nam o swojej pracy, prezentował narzędzia i urządzenia wykorzystywane przez niego. Dużym powodzeniem cieszyły się samochody wydziału ruchu drogowego i prewencji. Każdy z nas mógł sam usiąść za kierownicą tego auta i poczuć się jak zawodowy policjant. spróbować możliwości i zastosowanie takiego auta. Odwiedziliśmy wydział kryminalny, gdzie pokazano mam jak zdejmuje się odciski i wykonuje sławne zdjęcia, znane nam z filmów. Pierwszy raz byliśmy w prawdziwej strzelnicy, gdzie policjanci trenują i doskonalą umiejętności strzeleckie. Panie opowiedziały nam o procedurze przebywania w tych pomieszczeniach. Oczywiście, nie ominęliśmy gabinetu komendanta, mł. Insp. - pana Artura Deryło, który przyjął nas bardzo serdecznie i opowiedział o swojej drodze zawodowej. Już wiemy co należy zrobić, by w przyszłości zostać policjantem, a nawet – w jakim wydziale chcielibyśmy pracować.

 

b_150_100_16777215_0___images_stories_2016_2017_2017_policja_DSC_1103.JPG b_150_100_16777215_0___images_stories_2016_2017_2017_policja_DSC_1110.JPG

b_150_100_16777215_0___images_stories_2016_2017_2017_policja_DSC_1114.JPG

 
Aktor i przewodnik PDF Drukuj Email

b_150_100_16777215_0___images_stories_2016_2017_2017_przewodnik_aktor_DSC01157.JPG11.02.2016r. w ramach wycieczki do Biłgoraja uczniowie poznali dwa, dość nietypowe, zawody: przewodnik muzealny i aktor.  Podczas wywiadów uzyskali informacje na temat ścieżki kształcenia, motywacji wyboru i tajniki tych dwóch zawodów. Dowiedzieli się, że bardzo ważne jest, by rozwijać swoje pasje, dążyć do realizacji wytyczonych sobie małych celów i oczywiście uzyskać stosowne kwalifikacje. Praca w wymarzonym zawodzie daje mnóstwo satysfakcji i jest pracą, która daje radość.

 

b_150_100_16777215_0___images_stories_2016_2017_2017_przewodnik_aktor_DSC01159.JPG b_150_100_16777215_0___images_stories_2016_2017_2017_przewodnik_aktor_DSC01160.JPG

b_150_100_16777215_0___images_stories_2016_2017_2017_przewodnik_aktor_WP_20160211_011.jpg b_150_100_16777215_0___images_stories_2016_2017_2017_przewodnik_aktor_WP_20160211_014.jpg

 
Spotkanie się z rzecznikiem prasowym lotniska im. Fryderyka Chopina PDF Drukuj Email

Podczas wycieczki turystyczno – krajoznawczej do Warszawy spotkaliśmy się z rzecznikiem prasowym lotniska im. Fryderyka Chopina panem Przemysławem Przybylskim. Opowiedział nam o pracy na lotnisku, poszczególnych działach i o swojej pracy. Dowiedzieliśmy się, że lotnisko skupia około 200 zakładów o różnych specjalnościach, zawodach i kwalifikacjach. Jednakże najważniejsza, w pracy na lotnisku, jest perfekcyjna znajomość języków obcych. Podstawowym jest oczywiście język angielski, ale inne, nawet najbardziej egzotyczne są mile widziane, gdyż w tym miejscu bywają ludzie z całego świata i ważne jest to, by mogli się z obsługą porozumieć.

 
Spotkaniu z właścicielem zakładu mechanicznego PDF Drukuj Email

b_150_100_16777215_0___images_stories_2016_2017_innowacjadoroty_warsztat_IMG_1640.jpg8 kwietnia 2016r. w ramach innowacji pedagogicznej „Poznaję z ciekawością – wybieram świadomie – będę pracować z pasją”, autorstwa Pań Doroty Momot i Stanisławy Więcław, uczniowie klas V – VI uczestniczyli w spotkaniu z właścicielem zakładu mechanicznego Panem Mirosławem Momotem. Młodzi ludzie poznali zawody związane z naprawą samochodów: mechanik, lakiernik, blacharz. Dowiedzieli się, na czym polega specyfika ich pracy. Obejrzeli prezentację multimedialną o działalności  profesjonalnego  warsztatu samochodowego, a także wykonywali zadania praktyczne. Pan Momot przedstawił  również szczegółową ścieżkę edukacyjną, jaką należy przebyć, aby wykonywać te zawody. Uczniowie zadawali pytania, na które prowadzący udzielał szczegółowych informacji. Ciekawy sposób prezentacji tak zainteresował uczniów, że wielu z nich już dziś zadeklarowało chęć  kształcenia się w tych kierunkach.

 

b_150_100_16777215_0___images_stories_2016_2017_innowacjadoroty_warsztat_IMG_1641.jpg b_150_100_16777215_0___images_stories_2016_2017_innowacjadoroty_warsztat_IMG_1642.jpg

b_150_100_16777215_0___images_stories_2016_2017_innowacjadoroty_warsztat_IMG_1650.jpg b_150_100_16777215_0___images_stories_2016_2017_innowacjadoroty_warsztat_IMG_1647.jpg

 
Spotkanie z górnikiem PDF Drukuj Email

b_150_100_16777215_0___images_stories_2016_2017_innowacjadoroty_gornik_DSC00872.JPG4 grudnia 2015r. odbyło się spotkanie z panem Marianem Adamowiczem , który opowiedział nam o swojej długoletniej pracy górnika w kopalni Pniówek – Pawłowice. Dowiedzieliśmy się w jaki sposób człowiek z Roztocza trafił na Śląsk, jaka była  ścieżka zawodowa naszego rozmówcy i na czym polegała jego praca. Cenną informacją było dla naszych uczniów to, że chcąc pracować w kopalni można ukończyć szkołę górniczą, ale nie tylko. W kopalniach potrzebni są również specjaliści takich zawodów jak: elektryk, geodeta,mechanik, hydraulik, ślusarz, ratownik, laborant.

Każdy kandydat do pracy pod ziemią musi mieć odpowiednie kwalifikacje, ale dodatkowo przejść pozytywnie odpowiednie badania lekarskie, testy psychologiczne i psychotechniczne i dodatkowe szkolenie pod ziemi,a. Praca ta jest bardzo niebezpieczna, dlatego każdy nowy pracownik  przez dwa lata pracuje jako praktykant, dopiero po tym czasie staje się samodzielnym pełnoprawnym pracownikiem.

 

b_150_100_16777215_0___images_stories_2016_2017_innowacjadoroty_gornik_DSC00864.JPG b_150_100_16777215_0___images_stories_2016_2017_innowacjadoroty_gornik_DSC00874.JPG

b_150_100_16777215_0___images_stories_2016_2017_innowacjadoroty_gornik_DSC02243.JPG b_150_100_16777215_0___images_stories_2016_2017_innowacjadoroty_gornik_DSC02248.JPG

b_150_100_16777215_0___images_stories_2016_2017_innowacjadoroty_gornik_DSC00870.JPG

 
Cudeńka w Fabryce Bombek Choinkowych! PDF Drukuj Email

b_150_100_16777215_0___images_stories_2016_2017_innowacjadoroty_bombkolandia_20151120_125546.jpg20 listopada 2015r. na wycieczce turystyczno – edukacyjnej, uczniowie naszej szkoły odbyli spotkanie z pracownikami fabryki ozdób świątecznych w Nowej Dębie. Uczestnicy zapoznali się z poszczególnymi etapami powstawania ozdób. Dowiedzieli się jakie predyspozycje powinni posiadać chętni przy produkcji. Wiemy już, że niezbędne są zdolności plastyczne przy ozdabianiu bombek i innych ozdób. Możemy również projektować upominki i ich wzornictwo, a jest to praca bardzo odpowiedzialna, gdyż fabryka ta swoje prace sprzedaje na całym świecie i wcale nie jest łatwo trafić w gust tak wielu klientów. Ważnym etapem wyrobów jest formowanie ze szkła różnych kształtów, które później są malowane. Jest to trudne, gdyż cała produkcja odbywa się ręcznie. Po obejrzeniu pracy na poszczególnych stanowiskach, uczniowie podziwiali szeroki asortyment zgromadzony i w sklepie i na wystawie. Następnie wzięli udział w warsztatach i własnoręcznie ozdabiali bombki, które dostali w prezencie. Na pamiątkę pobytu każdy uczestnik wycieczki otrzymał również bombkę ze swoim imieniem.

b_150_100_16777215_0___images_stories_2016_2017_innowacjadoroty_bombkolandia_20151120_124424.jpg b_150_100_16777215_0___images_stories_2016_2017_innowacjadoroty_bombkolandia_20151120_123328_Burst01.jpg

b_150_100_16777215_0___images_stories_2016_2017_innowacjadoroty_bombkolandia_20151120_123712.jpg

 
Zwiedzanie Centrum Wikliniarstwa w Rudniku PDF Drukuj Email

b_150_100_16777215_0___images_stories_2016_2017_innowacjadoroty_wiklina_20151120_100326.jpg20 listopada 2015r. zwiedziliśmy Centrum Wikliniarstwa w Rudniku nad Sanem, w którym podziwialiśmy przede wszystkim wystawy wiklinowych wyrobów artystycznych jak i użytkowych oraz galerię malarstwa. Dowiedzieliśmy się, że jest to zagłębie wiklinowe, całe rodziny pracują przy uprawie i produkcji wikliny.  Poznaliśmy proces uprawy  i produkcji wyrobów wiklinowych codziennego użytku. Zaskoczeniem dla nas były prace – rzeźby z tego surowca. Uczniowie mogli sami spróbować swoich sił i zabawić się w wyplatacza, co okazało się naprawdę trudne. Na pożegnanie z Rudnikiem uczniowie zakupili sobie pamiątki wiklinowe.

 

b_150_100_16777215_0___images_stories_2016_2017_innowacjadoroty_wiklina_20151120_100523.jpg b_150_100_16777215_0___images_stories_2016_2017_innowacjadoroty_wiklina_20151120_101539_Burst01.jpg

b_150_100_16777215_0___images_stories_2016_2017_innowacjadoroty_wiklina_20151120_101546.jpg

 
Poznaję z ciekawością – wybiorę świadomie – będę pracować z pasją - opis innowacji PDF Drukuj Email

Tytuł innowacji pedagogicznej: „Poznaję z ciekawością – wybiorę świadomie – będę pracować z pasją”

Autorki innowacji: Dorota Momot, Stanisława Więcław.

Typ innowacji: metodyczna.

Miejsce realizacji: Szkoła Podstawowa im. Mieczysława Romanowskiego w Józefowie.

Zasięg: innowacją będą objęci uczniowie klas V w roku 2015/2016, klas VI w roku 2016/2017.

Czas realizacji: działania innowacyjne będą prowadzone przez 2 lata w roku szkolnym 2015/2016 i 2016/2017.

WSTĘP

Edukacja młodego człowieka to nie tylko wyposażanie go w nowe wiadomości i umiejętności ale również, a może przede wszystkim, rozwijanie jego zdolności, zainteresowań i pasji, poznanie i wzmacnianie słabych stron, doskonalenie mocnych. W okresie dzieciństwa każde z dzieci chce zostać strażakiem, lekarzem, piosenkarką itd. Zazwyczaj wybór przyszłego zawodu jest efektem przeczytanej książki, obejrzanego filmu lub fascynacji idolem. Z czasem młodzi ludzie przestają myśleć o przyszłym zawodzie. Decyzja „Kim będę w przyszłości?” zdaje się być bardzo odległa. A czas mija. Bardzo często uczniowie liceów dokonują wyboru dalszej szkoły w pospiechu, pod wpływem rodziców, kolegów, bo nadal nie wiedzą co chcieli by robić. Brak ukierunkowania z powodu nieznajomości tematu często kończy się tak, że  młody człowiek wkraczający w dorosłe, zawodowe życie nie jest zadowolony ze swojego wyboru. Podejmując pracę, w zawodzie, który nie spełnia jego oczekiwań, wykonuje go z przymusem, bez pasji i satysfakcji. Dlatego, aby uniknąć, a może, chociaż zminimalizować ten problem chcemy, aby uczniowie już w szkole podstawowej mogli poznać niektóre zawody bardziej dogłębnie, od tzw. „kuchni”, a nawet poprzez wcielanie się praktyczne w ich wykonywanie. Mieli szansę zastanowić się, czy to jest „to”, co chcieliby w przyszłości robić i czerpać z tego nie tylko pieniądze, ale też satysfakcję. Tak, więc ścieżka kariery zawodowej powinna być kształtowana od najmłodszych lat, aby uczniowie wiedzieli, na który przedmiot szkolny powinni zwrócić większą uwagę, bo być może będzie on potrzebny w realizacji marzeń „o tym jedynym” zawodzie. Mamy nadzieję, że poprzez wdrożenie tej innowacji uda nam się to uczynić. Naszym zdaniem niezależnie od etapu edukacyjnego powinna być podejmowana w szkole tematyka dotycząca poznawania zawodów. Rzadkością jest, aby już w szkole podstawowej prowadzane były zajęcia o tematyce zawodoznawczej, dlatego też ideą naszej innowacji jest uwrażliwienie uczniów na potrzebę właściwego zaplanowania przyszłości zawodowej już od najmłodszych lat.  Uczeń szkoły podstawowej mając szerszą wiedzę na temat wybranych zawodów, jest w stanie odpowiedzieć sobie na pytanie, kim chciałby zostać w przyszłości.



Cele ogólne innowacji:

  • umożliwienie zdobycia przez uczniów wiadomości pod kątem orientacji zawodowej;

  • stworzenie możliwości oceny swoich predyspozycji do wykonywania danego zawodu;

  • zweryfikowanie swoich wyobrażeń o wymarzonym zawodzie.

 

Cele szczegółowe:

  • poznanie wybranych zawodów;

  • pozyskanie formacji o wykształceniu, umiejętnościach i predyspozycjach niezbędnych do wykonywania danego zawodu;

  • poznanie swoich predyspozycji zawodowych, zdolności i umiejętności;

  • uświadomienie sobie swoich mocnych i słabych stron;

  • zweryfikowanie swoich wyobrażeń o wymarzonym zawodzie;

  • stwarzanie bezpośredniego kontaktu z ludźmi wykonującymi dany zawód;

  • kształtowanie umiejętności obserwacji, zadawania pytań;

  • kształtowanie umiejętności wykorzystywania tutoringu rówieśniczego;

  • kształtowanie umiejętności krytycznego myślenia, wnioskowania.

 

OPIS INNOWACJI

Innowacja jest  doskonałym sposobem  na uświadomienie uczniom jak ważne jest planowanie swojej ścieżki edukacyjnej, zawodowej już będąc w szkole podstawowej. Ważne jest, aby uczniowie w przyszłości wykonywali zawód, który będzie ich pasją, z wykonywania którego będą czerpać przyjemność. Chcąc przygotować młodego człowieka do mądrego i przemyślanego wyboru przyszłego zawodu planujemy:

  1. przeprowadzenie warsztatów, poznanie swoich mocnych i słabych stron;

  2. poznanie wybranych przez uczniów zawodów – wyjazdy edukacyjne do zakładów pracy, przeprowadzanie wywiadów, rozmów, obserwacji;

  3. spotkania z ludźmi rożnych zawodów – zaproszenie do szkoły rodziców, absolwentów i inne osoby pracujące w różnych zawodach;

  4. opracowanie zbioru multimedialnego „Zawody, które znamy” - opracowanie zbiorku na płycie ( teksty, zdjęcia, filmy z realizowanych wyjazdów i spotkań), przekazanie zbiorku szkołom podstawowym gminy Józefów do wykorzystania na lekcjach;

  5. organizacja zajęć o zawodach dla uczniów klas I-III – uczniowie uczestniczący w innowacji zdobyte informacje o zawodach przekażą swoim młodszym kolegom, poprzez zastosowanie metody tutoringu rówieśniczego.

Nowatorstwem naszej innowacji będzie to, że uczniowie oprócz zajęć teoretycznych, w głównej mierze będą poznawać zawody „od podszewki”, poprzez wyjazdy edukacyjne, spotkania, wyjazdy do miejsc pracy i wcielanie się w przedstawicieli poznanych zawodów, jak również swoją wiedzę będą przekazywać młodszym kolegom prowadząc dla nich warsztaty. Zaplanowane działania będą realizowane w ramach godzin z wychowawcą, zajęć pozalekcyjnych i wycieczek.


EWALUACJA INNOWACJI

Ewaluacja innowacji będzie dokonywana na bieżąco poprzez dokumentowanie i gromadzenie zebranych informacji oraz:

  • przeprowadzenie warsztatów dla uczniów klas młodszych;

  • prowadzenie na stronie internetowej szkoły „Relacji zawodowców”, w której umieszczone zostaną informacje ze wszystkich działań;

  • opracowanie zbioru multimedialnego „Zawody, które znamy”, przekazanie go do szkół podstawowych gminy.

 


W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Aby dowiedzie sie wicej privacy policy.

Akceptujesz pliki cookies tej witryny

EU Cookie Directive Module Information